Yeniden Yapılanma Süreci
- Projenin Hedefi
- Yaptığımız görüşmeye istinaden, ticari yaşamını sürdüren şirketinizin, öncelikle yönetim kadrosu çalışanları ve sonrasında tüm çalışanları için, bir yıllık yönetim danışmanlığı planı dahilinde,
- Ekibinizin profesyonelleşmesi,
- Yönetim becerilerini geliştirmesi,
- Global ve lokal pazardaki güncel yönetim teknikleri hakkında bilgi edinmeleri ve bu bilgileri kullanarak hem bireysel, hem de yönetim ekibi olarak, rakiplere karşı daha da güçlenmeleri hedeflenmektedir.
- Yaptığımız görüşmeye istinaden, ticari yaşamını sürdüren şirketinizin, öncelikle yönetim kadrosu çalışanları ve sonrasında tüm çalışanları için, bir yıllık yönetim danışmanlığı planı dahilinde,
Projenin Adımları
Aşama
- Durum Tespiti Çalışması
- Şirket yöneticilerinin katılımı ile şirket içinde yaşanan veya yaşanması muhtemel sorunlar, moderasyon yöntemi ile yazılı olarak kayıt altına alınır.
- Toplam 2 gün sürer.
- gün – Projeye metodik yaklaşım ve işleyiş anlatılır.
- gün – Problem belirleme seansı ve farklı görüşler ortaya konulması
- 1/2 gün – Raporlama
- Toplam 2 gün sürer.
- Şirket yöneticilerinin katılımı ile şirket içinde yaşanan veya yaşanması muhtemel sorunlar, moderasyon yöntemi ile yazılı olarak kayıt altına alınır.
Aşama
- Birinci aşamada belirlenen problemler analiz edilir. Yapılan bu analizde her problemin etki ettiği departmanlara göre sınıflandırması yapılır bu problemlerin çözümü için, birbirini tamamlayan, farklı görüşlerden oluşan «problem çözme takımları» oluşturulur.
- Yapılan çalışmalarda, belirlenen problemlerden
- % 40 ı çok kısa sürede – 6 ay
- % 40 ı uzun sürede – 0-2 yıl
- % 20 sinin ise kurucuların inisiyatiflerine göre
2 yıldan daha uzun sürede çözüldüğü veya çözümsüz
bırakıldığı belirlenmiştir.
Aşama
Vizyon – Misyon – Prensipler
- Bu çalışmada en çok önem taşıyan konu; belirlenecek olan vizyon, misyon ve prensiplerin, organizasyonu kilitlemeden, geleceğe odaklanarak belirlenmesidir.
- Çalışma yapılırken, ekipler halinde ilerlenir ve tüm yönetim takımının bu kavramları içselleştirmesi hedeflenir.
- Şirketinizde ortak hedef yoksa, başarı geç gelecektir; bölünmeler olacaktır.
Aşama
- Organizasyon Şeması
- Bu çalışma 3 aşamalı ilerler :
- mevcut Organizasyon Şeması
- ideal Organizasyon Taslağı
- İdeal Organizasyon Şeması
- Önemli olan, organizasyon şemasındaki kutucuklar değil, o kutucukların işlevsel ve iletişimsel olduğudur. Eğer bölümler arası etkin iletişim sağlanırsa, şema anlam kazanır.
- Bu çalışma 3 aşamalı ilerler :
Aşama
- Departmanların yapısı gereği, kısa vadeli ve uzun vadeli bakış açılarına sahip olmaları gerekir.
- Bu çalışma yapılırken, mevcut departmanlar incelemeye alınır.
- Ayrıştırma veya birleştirmeler yapılır.
- Departmanların yapıları netleştirildikten sonra, departman çalışanlarına;
- Yönetim Envanteri
- İletişim Envanteri
- Kişisel Farkındalık Envanteri
- Baskın Beyin Envanteri v.b. çalışmalar yapılarak, «doğru işe, doğru adam» yaklaşımı ile proje ilerler.
Aşama
- Projenin seyrine göre genellikle 1. aşama ile paralel ilerler. Yönetici kadrosuna verilecek eğitimler ;
- Organizasyonel Yapılanma
- Yönetim ve Yanlış Yönetim
- Değişim Yönetimi
- Etkin Yönetim Becerileri
- Bireysel Farkındalık ve Karar Alma
- Çatışma Yönetimi ve Müzakere Becerileri
- Finansal Farkındalık eğitimleri, ilgili eğitmenlerce verilir.
Aşama
- Performans Hedefleri ve Optimizasyonu
- Bu aşamada, şirketin
- Hedefleri,
- Yıllara göre stratejileri,
- Taktikleri,
- Departmanların performansları, ölçümlemesi ve optimizasyonu çalışmaları yapılır.
- Bu aşamada, şirketin
Aşama
- Performans Hedefleri ve Optimizasyonu
- Bu aşamada, şirketin
- Hedefleri,
- Yıllara göre stratejileri,
- Taktikleri,
- Departmanların performansları, ölçümlemesi ve optimizasyonu çalışmaları yapılır.
- Bu aşamada, şirketin
Aşama
- Finansal Kontrol Sistemleri
- Her departmanın bütçe hazırlaması ve hazırlanan bütçeye paralel hareket etmesi gerekir.
- Organizasyon şemasındaki tüm departmanlar dahilinde bütçe ve planlama çalışmaları, finans uzmanları tarafından başlatılır.
- Bu çalışmanın ilerlemesiyle beraber «Maliyet Düşürme ve Verimlilik Arttırma» çalışmaları finans bölümü ile başlar. Yapılacak olan finansal incelemenin ardından kritik noktalar yönetime rapor edilir ve aksiyon alınması sağlanır.
Aşama
- Ödül ve Ceza Sistemleri
- Bu aşamada, insan kaynaklarının etkin yönetimi için,
- Kariyer Planlaması
- Prim Sistemleri
- Ödül ve Ceza Sistematiği v.b. çalışmalar, belirlenecek olan kriterlere göre seçilen çalışanlarınızla birlikte uygulanır.
- Ayrıca, proje süresince bölümlerin ihtiyaçları olan pazarlama, satış, iletişim, problem çözme v.b. eğitimler de ödüllendirme sürecinde yer alır.
- Bu aşamada, insan kaynaklarının etkin yönetimi için,
Proje Süresi
- Proje; 12 ay sürer.
- Danışmanlık Çalışmaları,
- ilk 2 ay haftada 2 gün – (8 gün)
- 3-4-5-6-7-8. aylarda haftada – 1 gün (24 gün)
- 9-10-11-12. aylarda ise 2 haftada 1 gün (8 gün)
- Sabah 10:00 – akşam 17:30 saatleri arasında ilerler.
- Proje Eğitimleri;
- Danışmanlık günlerinden bağımsız ilerler.
- Projenin ilerleyişine ve çalışanların ihtiyaçlarına göre 16 günden az olmamak üzere; sabah 9:30 – Akşam 16:30 saatleri arasında verilir.
Proje Ekibi
- Proje; Fırat ÇAPKIN liderliğinde ilerler.
- Finans,
- İnsan Kaynakları,
- Süreç Haritaları,
Kişisel Gelişim Eğitimleri ve uzmanlık gerektirecek olan diğer konularda, D&F Management Institute kıdemli danışmanları tarafından hizmet verilir.
Pazarlama ve Satış Danışmanlığı Projesi
Amaç
- Şirketinizin pazarlama kanallarını güçlendirerek, satışlarınızı arttırmak.
- Ürün, fiyat, kalite, müşteri ve sürdürülebilirlik dengesini kurup veya güçlendirip marka olarak pazarda konumlanmak.
- Ekibin eğitimlerini tamamlayarak müşterilerle olan etkileşimi güçlendirmek.
- Kontrol ve takip edilebilir rekabet sürecini şirkete kazandırmak.
Durum Analizi
- Şirketin pazarlama ve satış bölümleri olarak «Nerede?» olduğuna dair durum tespiti yapılır.
- Satış rakamları
- Ciro
- Karlılık
- Ekip
- Pazarlama kanalları
- Pazarlama parametreleri (ürün, fiyat, reklam…)
- Dijital pazarlama ve müşteri etkileşimi gibi ana hatlar ince detaylarda uzmanlar tarafından incelenir, raporlanır ve aksiyon planı oluşturulur.
Rakip Analizi
- Rakamlar ve ürün portföyü olarak şirketinizle rakip olarak tanımlanacak olan 3 şirket »Benchmarking» (kıyaslama) yöntemi ile incelenir.
- Bu analizde elde edilen bulgularla S.W.O.T. tekniğine göre aksiyon planı hazırlanır. Planı uygulayacak ekip eğitilir ve çalışmalara başlanır.
Müşteri Analizi
- Müşterilerin ve satışların analizleri yapılır.
- Rakamlar esas alınarak yapılan bu analizlerden sonra;
- Müşteri tipleri belirlenir.
- Marka konumu üzerine pazarda çalışmalara başlanır.
- Mağazadan satın alan müşteriler,
- Internetten alış-veriş yapan müşteriler,
- Dijital satış mecralarından (Trendyol, Hepsi Burada .v.b) alış-veriş yapan müşteriler incelenir.
- Analiz sonuçlarına göre aksiyon planı oluşturulur.
- Rakamlar esas alınarak yapılan bu analizlerden sonra;
Ürün ve Hizmet Analizi
- Satılan ürünlerin
- Fiyat,
- Sergi,
- Konum,
- Kalite,
- Marka değeri,
- Instagram,
- Youtube,
- Facebook,
- Linkedin,
- Twitter,
- Google,
- SEO, SEM,
- Web ve diğer kanallar…
Eğitimler
- Bütünleşik Pazarlama
- Dijital Pazarlama
- Perakende Satış ve Hizmet
- Problem Çözme ve Müşteri Odaklılık
- Marka Yönetimi
- Proaktif Satışçı
- Kamerada Canlı Yayın Satışı
- Ölçme, Değerlendirme ve Eylem