Reorganizasyon

  • Projenin Hedefi
    • Yaptığımız görüşmeye istinaden, ticari yaşamını sürdüren şirketinizin, öncelikle yönetim kadrosu çalışanları ve sonrasında tüm çalışanları için, bir yıllık yönetim danışmanlığı planı dahilinde,
      • Ekibinizin profesyonelleşmesi,
      • Yönetim becerilerini geliştirmesi,
      • Global ve lokal pazardaki güncel yönetim teknikleri hakkında bilgi edinmeleri ve bu bilgileri kullanarak hem bireysel, hem de yönetim ekibi olarak, rakiplere karşı daha da güçlenmeleri hedeflenmektedir.

Projenin Adımları

Aşama

  • Durum Tespiti Çalışması
    • Şirket yöneticilerinin katılımı ile şirket içinde yaşanan veya yaşanması muhtemel sorunlar, moderasyon yöntemi ile yazılı olarak kayıt altına alınır.
      • Toplam 2 gün sürer.
        • gün – Projeye metodik yaklaşım ve işleyiş anlatılır.
        • gün – Problem belirleme seansı ve farklı görüşler ortaya konulması
        • 1/2 gün – Raporlama

Aşama

  • Birinci aşamada belirlenen problemler analiz edilir. Yapılan bu analizde her problemin etki ettiği departmanlara göre sınıflandırması yapılır bu problemlerin çözümü için, birbirini tamamlayan, farklı görüşlerden oluşan «problem çözme takımları» oluşturulur.
  • Yapılan çalışmalarda, belirlenen problemlerden
    • % 40 ı çok kısa sürede – 6 ay
    • % 40 ı uzun sürede – 0-2 yıl
    • % 20 sinin ise kurucuların inisiyatiflerine göre

2 yıldan daha uzun sürede çözüldüğü veya çözümsüz

bırakıldığı belirlenmiştir.

Aşama

Vizyon – Misyon – Prensipler

  • Bu çalışmada en çok önem taşıyan konu; belirlenecek olan vizyon, misyon ve prensiplerin, organizasyonu kilitlemeden, geleceğe odaklanarak belirlenmesidir.
  • Çalışma yapılırken, ekipler halinde ilerlenir ve tüm yönetim takımının bu kavramları içselleştirmesi hedeflenir.
  • Şirketinizde ortak hedef yoksa, başarı geç gelecektir; bölünmeler olacaktır.

Aşama

  • Organizasyon Şeması
    • Bu çalışma 3 aşamalı ilerler :
      • mevcut Organizasyon Şeması
      • ideal Organizasyon Taslağı
      • İdeal Organizasyon Şeması
    • Önemli olan, organizasyon şemasındaki kutucuklar değil, o kutucukların işlevsel ve iletişimsel olduğudur. Eğer bölümler arası etkin iletişim sağlanırsa, şema anlam kazanır.

Aşama

  • Departmanların yapısı gereği, kısa vadeli ve uzun vadeli bakış açılarına sahip olmaları gerekir.
  • Bu çalışma yapılırken, mevcut departmanlar incelemeye alınır.
    • Ayrıştırma veya birleştirmeler yapılır.
    • Departmanların yapıları netleştirildikten sonra, departman çalışanlarına;
      • Yönetim Envanteri
      • İletişim Envanteri
      • Kişisel Farkındalık Envanteri
      • Baskın Beyin Envanteri v.b. çalışmalar yapılarak,   «doğru işe, doğru adam»    yaklaşımı ile proje ilerler.

Aşama

  • Projenin seyrine göre genellikle 1. aşama ile paralel ilerler. Yönetici kadrosuna verilecek eğitimler ;
    • Organizasyonel Yapılanma
    • Yönetim ve Yanlış Yönetim
    • Değişim Yönetimi
    • Etkin Yönetim Becerileri
    • Bireysel Farkındalık ve Karar Alma
    • Çatışma Yönetimi ve Müzakere Becerileri
    • Finansal Farkındalık eğitimleri, ilgili eğitmenlerce verilir.

Aşama

  • Performans Hedefleri ve Optimizasyonu
    • Bu aşamada, şirketin
      • Hedefleri,
      • Yıllara göre stratejileri,
      • Taktikleri,
      • Departmanların performansları, ölçümlemesi ve optimizasyonu çalışmaları yapılır. 

Aşama

  • Performans Hedefleri ve Optimizasyonu
    • Bu aşamada, şirketin
      • Hedefleri,
      • Yıllara göre stratejileri,
      • Taktikleri,
      • Departmanların performansları, ölçümlemesi ve optimizasyonu çalışmaları yapılır.

Aşama

  • Finansal Kontrol Sistemleri
    • Her departmanın bütçe hazırlaması ve hazırlanan bütçeye paralel hareket etmesi gerekir.
    • Organizasyon şemasındaki tüm departmanlar dahilinde bütçe ve planlama çalışmaları, finans uzmanları tarafından başlatılır.
    • Bu çalışmanın ilerlemesiyle beraber «Maliyet Düşürme ve Verimlilik Arttırma» çalışmaları finans bölümü ile başlar. Yapılacak olan finansal incelemenin ardından kritik noktalar yönetime rapor edilir ve aksiyon alınması sağlanır.

Aşama

  • Ödül ve Ceza Sistemleri
    • Bu aşamada, insan kaynaklarının etkin yönetimi için,
      • Kariyer Planlaması
      • Prim Sistemleri
      • Ödül ve Ceza Sistematiği v.b. çalışmalar, belirlenecek olan kriterlere göre seçilen çalışanlarınızla birlikte uygulanır.
      • Ayrıca, proje süresince bölümlerin ihtiyaçları olan pazarlama, satış, iletişim, problem çözme v.b. eğitimler de ödüllendirme sürecinde yer alır.

Proje Süresi

  • Proje; 12 ay sürer.
  • Danışmanlık Çalışmaları,
    • ilk 2 ay haftada 2 gün – (8 gün)
    • 3-4-5-6-7-8. aylarda haftada – 1 gün (24 gün)
    • 9-10-11-12. aylarda ise 2 haftada 1 gün (8 gün)
    • Sabah 10:00 – akşam 17:30 saatleri arasında ilerler.
  • Proje Eğitimleri;
    • Danışmanlık günlerinden bağımsız ilerler.
    • Projenin ilerleyişine ve çalışanların ihtiyaçlarına göre 16 günden az olmamak üzere; sabah 9:30 – Akşam 16:30 saatleri arasında verilir.

Proje Ekibi

  • Proje; Fırat ÇAPKIN liderliğinde ilerler.
    • Finans,
    • İnsan Kaynakları,
    • Süreç Haritaları,

Kişisel Gelişim Eğitimleri ve uzmanlık gerektirecek olan diğer konularda, D&F Management Institute kıdemli danışmanları tarafından hizmet verilir.

Amaç

  • Şirketinizin pazarlama kanallarını güçlendirerek, satışlarınızı arttırmak.
  • Ürün, fiyat, kalite, müşteri ve sürdürülebilirlik dengesini kurup veya güçlendirip marka olarak pazarda konumlanmak.
  • Ekibin eğitimlerini tamamlayarak müşterilerle olan etkileşimi güçlendirmek.
  • Kontrol ve takip edilebilir rekabet sürecini şirkete kazandırmak.

Durum Analizi

  • Şirketin pazarlama ve satış bölümleri olarak «Nerede?» olduğuna dair durum tespiti yapılır.
    • Satış rakamları
    • Ciro
    • Karlılık
    • Ekip
    • Pazarlama kanalları
    • Pazarlama parametreleri (ürün, fiyat, reklam…)
    • Dijital pazarlama ve müşteri etkileşimi gibi ana hatlar ince detaylarda uzmanlar tarafından incelenir, raporlanır ve aksiyon planı oluşturulur.

Rakip Analizi

  • Rakamlar ve ürün portföyü olarak şirketinizle rakip olarak tanımlanacak olan 3 şirket »Benchmarking» (kıyaslama) yöntemi ile incelenir.
  • Bu analizde elde edilen bulgularla S.W.O.T. tekniğine göre aksiyon planı hazırlanır. Planı uygulayacak ekip eğitilir ve çalışmalara başlanır.

Müşteri Analizi

  • Müşterilerin ve satışların analizleri yapılır.
    • Rakamlar esas alınarak yapılan bu analizlerden sonra;
      • Müşteri tipleri belirlenir.
      • Marka konumu üzerine pazarda çalışmalara başlanır.
      • Mağazadan satın alan müşteriler,
      • Internetten alış-veriş yapan müşteriler,
      • Dijital satış mecralarından (Trendyol, Hepsi Burada .v.b) alış-veriş yapan müşteriler incelenir.
      • Analiz sonuçlarına göre aksiyon planı oluşturulur.

Ürün ve Hizmet Analizi

  • Satılan ürünlerin
    • Fiyat,
    • Sergi,
    • Konum,
    • Kalite,
    • Marka değeri,
    • Instagram,
    • Youtube,
    • Facebook,
    • Linkedin,
    • Twitter,
    • Google,
    • SEO, SEM,
    • Web ve diğer kanallar…

Eğitimler

  • Bütünleşik Pazarlama
  • Dijital Pazarlama
  • Perakende Satış ve Hizmet
  • Problem Çözme ve Müşteri Odaklılık
  • Marka Yönetimi
  • Proaktif Satışçı
  • Kamerada Canlı Yayın Satışı
  • Ölçme, Değerlendirme ve Eylem