DİKKAT KAMERA SİZDE!
okuyucuları ile buluştu.
Covid19 ile beraber iş dünyasındaki paradigmalar hızla değişmeye devam ediyor. Klasik sunumlar yapmak belki de tarih olacak…
Bundan sonra çantanıza kamera, tripod,ışık, mikrofon ve basit makyaj malzemelerini koymayı unutmayın. Mutlaka yedek gömlek ve ceket de yanınızda bulunsun. Aniden gelen bir telefon veya elektronik postayla kamera karşısına geçip yayın yapmanız, toplantıya katılmanız veya eğitim vermeniz gerekebilir.
16 yıllık eğitmenlik ve danışmanlık deneyimim ile, eski normalle yeni normali harmanlayıp etkili ve ilham veren konuşmalar yapmanın en ince detaylarını uygulamalı örneklerle bu kitapta sizler için kaleme aldım.
Dinleyici kitlesini etkilemek, ortak ilgi alanı yaratmakla mümkün… Peki olmazsa olmazlar!
Ekran karşısında etkiyi arttırmak için dikkat edilmesi gereken olmazsa olmazlar; ses, görüntü, ışık, baş boşluğu, bakış boşluğu, kompozisyon ve tabii ki etkili anlatım için retorik, öğrenme tarzları, öğrenme kanunları, konuşmacı karakteristikleri, sunum esnasındaki etki arttırıcılar, zor insanlar, farklı üsluplara farklı yapılması gereken sunumlar, kamera karşısında konuşmanın ve sunum korkusunu yenme püf noktaları, yayın öncesinde dikkat edilmesi gereken konular, kitapta örneklerle ve bölüm sonunda özel olarak hazırlanmış QR kodu okutularak bağlanılan profesyonel bir tenörün ses ısıtma uygulamaları gibi farklı sürpriz uygulamalar ayrıca tiyatro ve seslendirme sanatçısı, aktör, yazar Erhan Yazıcıoğlu’nun dakonuşma sanatı ile ilgili değerli önsözü de kitapta yer alıyor.
Yıl 2020! Şubat Ayı sonu… Beklenmedik misafir…
Hayat bazen hiç ummadığınız iyi veya kötü sürprizlerle karşılar sizi… Bu ilginç sürprizlerden birine tüm dünya canlıları 2020 yılı başlarında şahit oldu. Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid19 virüsü her alanda olduğu gibi iş dünyasında da iş yapış kural ve geleneklerini baştan sona değiştirmeye başladı. İş dünyası profesyonelleri ister istemez bu değişime bir şekilde uyum sağlamak zorunda kaldı.
Mart 2020’ye kadar şirket içi veya şirket dışında yaptığınız sunumlar, eğitimler, üst düzey yöneticilerin veya konuşmacıların yaptıkları ilham verici konuşmalar yüz yüze ve otellerin konferans salonlarında yapılırken, Mart 2020 itibariyle herkesin hayatına zoom, webex, MTeams, canlı yayın (online/onair) gibi değişik kelimeler ve jargonlar girmeye başladı.
Fırat Çapkın’ ın 2. Kitabı “Dikkat! Kamera Sizde” bir virüsle altüst olan dünyamızda algıların, bakış açılarının nasıl değiştiğini, iş dünyasında farklı yaklaşımların çalışanları nasıl etkilediğini, klasik ofis, toplantı, eğitim usül ve programlarının nasıl dönüşerek bizi kamera önünde güçlü ve bilgili olmaya ittiğini, yeni pencereler açarak okuyucularına gösteriyor.
Kamera karşısında konuşma korkusu yenilebilir mi?
Elbette mümkün. Belki de pek çok insanın korkulu rüyası sunum yapmak, etkileyici ve konuşmalar yapmak iken, şimdilerde kamera karşısında etkili konuşma yapmak, canlı yayında eğitim vermek veya ekiple canlı yayında toplantı yapmak gibi zorunluluklar doğdu. Bu konuda kimilerinin yeteneği, becerisi yüksek seviyede iken, kimileri de kamera karşısında tabiri caiz ise kan ter içinde kaldı.
Fırat Çapkın’ınDikkat! Kamera Sizdeadlı ikinci kitabında bu konularla ilgili pratik ve uygulaması kolay olan hem teknik hem de beceri geliştiren bilgilerlebu korkuyu yenmeniz ve kendinizi geliştirmeniz mümkün.
Fırat Çapkın Hakkında
2004 yılında D&F Management Institute eğitim ve danışmanlık şirketini İstanbul’da kurdu. 1976 yılında İstanbul’da doğdu. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler-Sosyoloji bölümünü bitirdi. Satışüzerinekaleme aldığı ilk kitabı olanBuz ve Kazak; kamera karşısında konuşma ve eğitim verme üzerine kaleme aldığı ikinci kitabı Dikkat! Kamera Sizde adlı kitapların yazarıdır.
Kariyer yolculuğuna çok uluslu bir Amerikan şirketinde başladı. Dünyanın en iyi ve en ünlü yönetim gurularından Prof. Dr. IchakKalderon ADIZES ile tanışma ve çalışma fırsatını yakaladı. Türkiye’nin en büyük şirketlerinin sahiplerinin ve üst düzey yöneticilerinin katıldığı konferansları ve ekipleri yönetti.
Yönetim, pazarlama, satış, müzakere ve organizasyonel değişim konularında 65.000 kişiye eğitimler, 140 şirkete danışmanlık hizmetleri verdi.
Gökyüzüne olan tutkusu sebebiyleözel uçak pilotu lisansına da sahip olan Çapkın,İngilizce, Rusça bilmekte, temel düzeyde Yunanca konuşabilmekte; akordeon, bateri, buzuki çalmakta, Afrika Davulları ve Çerkez Kamaları koleksiyonu sahibidir. Cessna 172 tipi uçaklarla yaptığı her uçuşta;
• Büyük resmi görme,
• Etkin karar alma,
• Riskleri minimize etme,
• Kurallarla çalışma,
• Konsantrasyon,
• Özgüven,
• Ekip uyumu,
• Yüksek moralin olumlu etkileri v.b. konuları pekiştirerek
bu uçuşlarda edindiği deneyimleri de eğitimlerinde katılımcılarla paylaşmaktan büyük keyif almaktadır.
Öğrenmeyi ve bildiklerini öğretmeyi motto olarak benimseyen Fırat Çapkın, dinamik ve farklı eğitim projelerine, ekibi ile birlikte,hem online hem de sınıf ortamındaharmanlayarak hız kesmeden devam ediyor.
D&F Management Institute
Online ve sınıf platformunda Eğitim Verilen Konular
Özellikle çok uluslu şirketlerin kendi sistemlerine göre hazırlayıp, geliştirdikleri eğitimlerin Türkiye’ye uyumlaştırılması konusunda çok özel içerik çalışmaları yapan Çapkın,
Yönetim başlığında,
- Temel Yönetim Becerileri
- Etkin Ekip Yönetimi
- Proje Yönetimi
- Liderlik ve Koçluk
- Değişim Yönetimi
- Stratejik Yönetim ve Planlama
Pazarlama ve Satış başlığında,
- Satış Yönetimi
- Nöro Pazarlama ve Subliminal Satış
- Bütünleşik Pazarlama Yönetimi
- Mağazacılık, Satış ve Hizmet
- Bayi Yönetimi ve Satış
- Bankacılık ve Yüz Yüze Satış
Kişisel gelişim başlığında ise,
- Proaktif Davranış ve Öngörü
- Müzakere Becerileri
- Karar Alma
- Çatışma Yönetimi
- Eğitimcinin Eğitimi
- Hitabet ve Etkili Sunum Becerileri
- İşbirliği Geliştirme ve İlişki Yönetimi konularında eğitimler vermektedir.
Keynote Speech Konuları
- Riskli Kararlar & Pilotlar
- Karar Alma & Kararsız Kalma
- İş Dışında 5 Dakika!
- ÇatışMA– Anlaş!
- Buz ve Kazak Sohbetleri
- İtirazmatik! “İtirazım var!”
Şirketlere ve Sektöre özel Vaka Uygulamaları
Eğitim vermenin en önemli noktalarından biri de şirkete ve sektöre özel tasarlanan vaka uygulamalarının, eğitim sonrası eğitim etkinliğini yüksek seviyede arttırmasıdır.
Bu nedenle şirkete ve sektöre özel senaryoların yazılması, bu senaryoların hem şirket çalışanları hem de tiyatro oyuncuları ile birlikte “yaratıcı psiko-drama” tekniği ile uygulanması, uygulamaların sonunda etkinliği arttırmak üzere geribildirimlerin yapılarak eğitimlerin daha verimli geçmesine özen gösterir.
Detaylı bilgi için;